This or that

Hittade denna This or that på Julias blogg (jullez.horseworld.se) så tänkte med köra ;)

 

Rida med sadel/utan sadel

 

Tycker att det är fett mysigt att rida barbacka. Men när det kommer till träning och hoppning gillar jag mer sadel eftersom jag kan koncentrera mig mer på träningen än om jag ska trilla av eller inte (ja min balans är inte precis den bästa ;) 

 

Rida med bett/utan bett

 

Har bara prövat att rida utan bett ca 2 gånger, och dem gångerna med grimma och grimskaft. Och asså det funkar helt ok. Men jag själv tycker om att ha den kontakten med hästen man får av ett bett.

 

Hoppsadel/dressyrsadel

 

Har bara prövat att rida i dressyrsadel en gång, annars rider jag i allround. Men jag tycker inte om dressyrsadeln så super mycket, även fast det just passar bättre till dressyr. Så tror jag väljer hoppsadel.

 

Spö/sporrar

 

Hatar verkligen sporrar... Så därför väljer jag spö. Jag har ofta spö i min ridning. Främst för att Arne är en sån ponny som ibland inte tar så bra på de andra hjälperna. MEN jag andväner bara spöet för att dutta till lite på rumpan om det BEHÖVS. Jag skulle aldrig slå eller piska honom bara för att han inte lyssnar så bra på mig som jag skulle vilja. Utan jag andvänder endast bara spöet som ett hjälpmedel på låg nivå. Men självklart andvänder jag rösten och skänklarna i först hand.

 

Hoppning/dressyr

 

Väljer självklart hoppning eftersom både jag och Arne tycker att det är så grymt kul! Men rider ju såklart både markarbete och dressyr ofta då det är viktigt inom ridningen ;)

 

Flera låga hinder/ett högt

 

Jag gillar igentligen båda två, beroende på vad vi tränar. Flera låga kan vara sjukt kul medans ett högt också är det. När vi hoppar brukar vi ofta blanda lite. Så ett högt hinder på en raksträcka och något lägre innan det. 

 

Liten hage med mycket gräs/stor hage med lite gräs

 

Gillar stora hagar då jag tycker det känns friare för hästen att få springa runt och busa. och antar att hästen med tycker det då jag själv inte skulle vilja stå i ett litet rum typ hela dagen ;) och får hästen bra med annan mat eller hö/ensilage tror jag att den har det bra ändå.

 

Arne/Mia

 

Självklart Arne! Arne och jag tillbringar så mycket tid ihop och vi har verkligen skapat ett band som betyder mycket. Även fast jag tycker att det är roligt att rida Mia på ridskolan är ändå Arne min favorit då vi alltid har varandra och jag har honom mer som min egen. Om ni förstår ;) 

 

Han är bara bäst <3

 

 
 

/Jenna




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0